Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Akmal nafi peranannya dikurangkan dalam PRK Mahkota
Diterbitkan:  Sep 21, 2024 1:36 PM
Dikemaskini: 5:36 AM

PRK MAHKOTA | Ketua Pemuda Umno Dr Muhamad Akmal Saleh menafikan yang peranannya dalam kempen PRK ini dikurangkan ekoran isu pensijilan halal.

Menurut Free Malaysia Today, Akmal berkata dia berulang alik dari Merlimau ke Mahkota sejak 7 September lalu bagi memastikan kempen BN berjalan lancar.

“Tak ada langsung istilah peranan dikurangkan…malah tiada arahan apa pun. Saya sendiri berada di sini (Mahkota) sejak 7 Sept dan balik sekejap-sekejap ke Merlimau, kemudian datang semula ke sini.

“Tiada pun diminta tak turun ke apa…memang tak ada sebab saya berada di Mahkota sekarang, hampir setiap hari saya berulang-alik memastikan kempen bergerak lancar,” katanya seperti dipetik.

Akmal berkata isu yang timbul antara dirinya dan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok tidak perlu dipolitikkan di Mahkota memandangkan bukan dia yang bertanding di situ.

Pada Selasa lalu, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Ahmad Maslan menafikan Akmal diberikan peranan lebih kecil dalam PRK itu, walaupun calon BN adalah daripada sayap Pemuda.

Ahmad berkata pertembungan antara Akmal dan Kok bersifat peribadi dan tidak membabitkan Umno dan DAP.

Kenyataan Ahmad itu bagi mengulas laporan Free Malaysia Today yang memetik seorang pemimpin Umno yang tidak dinamakan, yang berkata peranan Akmal dalam PRK Mahkota dikurangkan bagi mengelakkan rasa tidak selesa dalam kalangan pengundi Cina.

Orang Cina merangkumi 35 peratus pengundi di DUN Mahkota.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS