Paling Popular
Terkini
mk-logo
Sukan
TMJ cadang Harimau Malaya 'dibebaskan'
Diterbitkan:  Sep 3, 2024 6:23 PM
Dikemaskini: 10:23 AM

Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail Sultan Ibrahim mencadangkan agar pasukan bola sepak kebangsaan Harimau Malaya 'dibebaskan' atau dalam erti kata lain dikendalikan oleh badan bebas.

Tunku Ismail atau lebih dikenali sebagai TMJ melontarkan idea tersebut di laman media sosial miliknya (Instagram) hari ini.

Bekas presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) itu turut berkongsi mengenai sistem, peranan dan carta organisasi badan bebas itu.

Menurut carta organisasi dikongsi, Harimau Malaya akan diketuai oleh seorang Ketua Pegawai Bolasepak (CSO) atau Pengarah Teknikal.

Ia akan dibantu beberapa pegawai termasuk Pengarah Kejurulatihan, Ketua Pegawai Operasi, Ketua Jurulatih, Pengarah Strategi dan Penilaian serta Ketua Sumber Manusia.

Dalam perkongsian itu, TMJ turut memuat naik gambar bersama Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Terdahulu, Anwar mengumumkan peruntukan RM15 juta bagi memperkasakan skuad Harimau Malaya.

Ketika Perhimpunan Bersama Warga Kementerian Kewangan, Anwar mengumumkan RM10 juta peruntukan kerajaan melalui Kementerian Kewangan, manakala RM5 juta komitmen pihak swasta untuk memperkukuhkan skuad Harimau Malaya.

Dia yang juga Menteri Kewangan berkata langkah itu juga bagi memastikan Harimau Malaya, dapat menjamin kebajikan pemainnya serta menggajikan barisan pengurus dan jurulatih terbaik.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS