Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Sukan
Langgar lari: Peserta Maraton Standard Chartered cedera
Diterbitkan:  Sep 29, 2019 10:46 PM
Dikemaskini: 5:49 PM

Beberapa peserta Maraton Standard Chartered di Kuala Lumpur cedera dalam kejadian langgar lari.

Dalam satu kenyataan di laman Facebook acara itu, penganjur berkata peserta yang cedera mendapat rawatan perubatan tetapi tidak mendedahkan jumlah mereka yang cedera.

"Sebelum ini, pada acara larian Kuala Lumpur Standard Chartered Marathon, terdapat kemalangan yang membabitkan sebuah kereta yang merempuh hadangan keselamatan kami.

"Pelari yang terjejas sedang menerima rawatan perubatan. Kesejahteraan peserta larian kami kekal menjadi keutamaan kami dan kami menawarkan bantuan kepada mereka yang terjejas dalam kejadian ini.

"Kami juga bekerjasama dengan pihak berkuasa yang berkaitan dan akan memberikan perkembangan terkini apabila mendapat maklumat lanjut yang menjelaskan mengenai kejadian tersebut," katanya.

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman, dalam satu kenyataan di Twitter pula berkata, beliau telah dimaklumkan mengenai insiden tersebut.

"Saya berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan segera dalam mencari pihak yang melakukan kesalahan melanggar hadangan keselamatan itu dan kepada penganjur untuk membantu mangsa yang cedera dalam apa jua cara yang mungkin.

"Kami memberi keutamaan kepada keselamatan rakyat," katanya dalam satu kenyataan.

 


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS