Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
RUU majlis media dibentang pada sidang parlimen ini - Fahmi
Diterbitkan:  Oct 28, 2024 3:36 PM
Dikemaskini: 7:36 AM

Rang Undang-Undang (RUU) Majlis Media Malaysia (MMM) dijangka dapat dibentangkan pada persidangan Dewan Rakyat kali ini, kata Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil.

Beliau berkata kelewatan pembentangan rang undang-undang berkenaan kerana terdapat permohonan daripada Malaysian Productivity Council (MPC) yang meminta agar ia melalui proses Analisis Impak Peraturan (RIA) sebelum ini.

“MPC sebelum ni mohon supaya rang undang-undang ini melalui proses RIA, tapi setelah kita tegaskan ada pasukan jawatankuasa yang bantu lakukan perbincangan awal dan maklum balas untuk bentuk peraturan, akhirnya mereka setuju.

“Saya percaya dalam minggu-minggu akan datang ini kita akan bentang untuk bacaan kali pertama di Parlimen….insya-Allah,” katanya kepada pemberita selepas menziarahi dan menyampaikan bantuan Tabung Kasih@HAWANA kepada dua veteran media beragama Hindu sempena sambutan Deepavali, di Batu Caves, dekat sini hari ini.

Fahmi menziarahi bekas wartawan Tamil Malar R Saraspathy dan bekas pembaca pruf Tamil Nesan, S Batemaly di kediaman masing-masing dan program itu turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif Bernama Nur-ul Afida Kamaludin.

- Bernama


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS