Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Pegawai Sanusi, peniaga pasar malam berdamai
Diterbitkan:  Oct 22, 2024 5:50 PM
Dikemaskini: 9:50 AM


Pegawai khas kepada Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berdamai dengan seorang peniaga pasar malam, susulan insiden pertelingkahan yang dikatakan berlaku antara mereka.

Dalam satu video TikTok, mereka dilihat bersalaman dan berpelukan dengan orang di sekitar menyambut baik perdamaian mereka.

Menurut Kosmo, pegawai tersebut, Salmy Anas Ahmad berkata mereka bertemu di sebuah warung di Alor Star kira-kira pada pukul 11 malam semalam.  

“Sebenarnya antara saya dengan individu berkenaan tak ada apa-apa isu pun.

“Kami sudah kenal lebih setahun lalu dan hubungan saya dengan beberapa peniaga di situ sudah ibarat keluarga,” katanya.

Dalam satu laporan lain, Salmy menafikan dia bersikap kasar terhadap peniaga itu, seperti yang dipapar dalam video berbeza di TikTok, yang kemudiannya tular.

Salmy memberitahu Sinar Harian yang dia pasar malam itu kira-kira pada pukul 11.30 malam Ahad lepas berhubung masalah yang dihadapi peniaga.

Menurutnya, dia ingin mengadakan perbincangan dengan wakil peniaga namun ketika tiba di situ, dia melihat ada dua individu bersama wakil itu.

“Jadi, saya memaklumkan yang saya tidak dapat berbincang dengan ketua peniaga pada masa itu bagi mengelak ia jadi isu politik.

"Jadi saya masuk semula dalam kereta, ketika itu seorang daripada individu terbabit menjerit berkali-kali memanggil saya turun sambil merakam video.

"Saya kemudian memintanya menghentikan rakaman video dan dia mengajak saya berbincang di tempat lain," katanya lagi.

Terdahulu, polis berkata kertas siasatan telah dibuka susulan dua laporan yang dibuat berkaitan insiden itu.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS