Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Alas kaki bercorak Kaabah, masjid: 2 lelaki ditahan polis P Pinang
Diterbitkan:  Oct 7, 2024 11:05 AM
Dikemaskini: 3:14 AM

Polis menahan dua lelaki tempatan bagi membantu siasatan berhubung penjualan alas kaki yang mempunyai corak mirip masjid dan Kaabah di sebuah bazar perniagaan di George Town semalam.

Pemangku Ketua Polis Pulau Pinang Mohd Alwi Zainal Abidin berkata lelaki berusia 26 dan 41 tahun yang ditahan itu masing-masing merupakan pemilik dan pekerja di bazar tersebut.

"Pihak polis pada mulanya menerima satu laporan polis daripada seorang lelaki tempatan semalam, yang mendapati alas kaki yang dibelinya di bazar itu mengandungi corak menyerupai bentuk masjid serta kaabah.

“Sabtu lepas, lelaki terbabit melihat beberapa karpet yang disyaki bercorak Kaabah dan masjid dijual kepada orang ramai ketika berada di bazar perniagaan.

"Setelah membeli karpet tersebut, lelaki itu membuat laporan polis,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mohd Alwi berkata kedua-dua lelaki terbabit direman untuk membantu siasatan yang dijalankan mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan serta Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955.

Pada masa sama Mohd Alwi berkata polis menasihatkan orang ramai agar tidak membuat sebarang spekulasi yang boleh menyentuh sensitiviti mana-mana pihak dan menggangu siasatan polis.

- Bernama


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS