Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Presiden Umno tuntut mahkamah berikan keadilan pada Najib

Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi menuntut mahkamah memberikan keadilan kepada Najib Razak dalam perbicaran melibatkan bekas perdana menteri itu.

Ketika menyampaikan ucapan dasar pada Perhimpunan Agung Umno hari ini, Zahid mendakwa Najib menjadi mangsa pendakwaan politik dan terpilih.

Dia juga Najib, yang digelar sebagai ‘bossku’sebelum ini telah memberikan sumbangan untuk mengembalikan sokongan rakyat kepada BN.

"Apabila fenomena Bossku melanda negara, kelompok kecil di kalangan kita, terus mendendangkan suara mempertikaikan bossku. Diulang-ulang isu mahkamah beliau, walaupun kita tahu, ia adalah pendakwaan politik dan terpilih.

"Kita menuntut supaya beliau diberikan keadilan di mahkamah. kita menuntut supaya pengadilan seadil-adilnya diberikan kepada Datuk Seri Najib," ujarnya.

Najib sebelum ini didakwa atas tuduhan rasuah berkaitan 1MDB dan bekas anak syarikatnya, SRC International Sdn Bhd.

Dia didapati bersalah atas tujuh pertuduhan berkaitan skandal SRC International dan dijatuhi hukuman penjara 12 tahun serta didenda RM120 juta.

Bekas perdana menteri itu kini menjalani hukuman di Penjara Kajang.

Untuk rekod, Zahid sendiri berdepan dengan pertuduhan rasuah dan sedang dibicarakan di mahkamah.

Zahid adalah pemimpin Umno kedua yang menyebut nama Najib dan memuji sumbangannya kepada parti itu dalam Perhimpunan Agung Umno tahun ini.

Semalam, Ketua Puteri Umno, Zahida Zarik Khan dalam ucapan dasar di perhimpunan sayap itu menyamakan Najib seperti Laksamana Hang Tuah.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS