Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Chang Lih Kang ketuai PKR Perak
Diterbitkan:  Aug 11, 2022 4:55 PM
Dikemaskini: 8:55 AM

Presiden PKR Anwar Ibrahim mengumumkan pelantikan naib presiden parti itu, Chang Lih Kang sebagai pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) di Perak

Menurut Anwar, rundingan pelantikan Lih Kang yang juga ahli parlimen Tanjung Malim itu dibuat bersama dengan semua ketua cabang dan dipersetujui sebulat suara oleh mereka.

“Saya telah mencadangkan nama Ketua Cabang Tanjong Malim, saudara Chang Lih Kang sebagai Pengerusi MPN Perak dan semua Ketua Cabang sebulat suara menerima pelantikan beliau sebagai Pengerusi MPN bagi penggal 2022-2025.

“Saya yakin saudara Lih Kang yang juga naib presiden PKR mampu menggalas tanggungjawab ini dengan sebaik mungkin serta dapat menyuntik semangat baru buat pimpinan negeri bagi mendepani Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15),” katanya pada satu sidang media hari ini.

Sebelum ini, Anwar mengumumkan Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli dilantik sebagai pengerusi MPN Wilayah Persekutuan dan Johor.

Menteri Besar Negeri Sembilan, Aminuddin Harun dipilih mengetuai Negeri Sembilan dan Melaka manakala Naib Presiden PKR Nik Nazmi Nik Ahmad mengetuai PKR Kelantan dan Terengganu. .

Sementara itu, Menteri Besar Selangor Amirudin Shari pula akan menerajui MPN Selangor dan Pahang.

Pengerusi MPN PKR di Perlis, Kedah dan Pulau Pinang masih belum diumumkan.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS