Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MP Parit pula nafi sokong PN seperti didakwa Ismail Sabri
Diterbitkan:  Aug 7, 2021 5:26 PM
Dikemaskini: 9:26 AM

Selepas dua ahli parlimen Umno menafikan dakwaan mereka termasuk dalam kalangan 31 ahli parlimen BN yang menyokong Perikatan Nasional (PN), hari ini seorang lagi membuat penafian yang sama.

Kali ini, Ahli Parlimen Parit, Nizar Zakaria pula menyatakan yang dia mengikut keputusan yang telah dibuat Majlis Tertinggi (MT) Umno iaitu menarik balik sokongan terhadap Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin.

"Saya patuh kepada keputusan parti. Parti melalui MKT telah membuat keputusan serta ketetapan dan sebagai ahli parti, saya ikut keputusan parti," kata Nizar dalam catatan di Facebook.

Semalam, Ahli Parlimen Tanjong Karang, Noh Omar dan Ahli Parlimen Baling, Azeez Abdul Rahim menafikan mereka menyokong Perikatan Nasional (PN), seperti didakwa timbalan presiden Umno Ismail Sabri Yaakob.

Sebelum ini, Nizar dan Noh merupakan antara 11 ahli parlimen termasuk Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi  yang mengadakan sidang media bagi menzahirkan penarikan sokongan terhadap Muhyiddin dan PN.

Bagaimanapun, Ismail semalam mendakwa Noh dan dua lagi yang bersama Zahid - iaitu Azeez dan Nizar menyokong PN.

Ketika menafikan perkara itu, Noh dan Azeez menjelaskan mereka memang menyertai mesyuarat ahli parlimen BN dan menandatangani kehadiran, tetapi itu tidak bermakna mereka menyokong PN.

Kata Noh, dia bersetuju bahawa kerajaan PN masih sah pada masa ini tetapi hanyalah sehingga undi percaya dibuat di parlimen.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS