Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
OCPD PJ kuarantin kali kedua dalam tempoh sebulan
Diterbitkan:  Nov 13, 2020 2:37 PM
Dikemaskini: 6:38 AM

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya ACP Nik Ezanee Mohd Faisal akan menjalani ujian saringan Covid-19 kuarantin kendiri buat kali kedua dalam tempoh sebulan, bermula hari ini.

Terdahulu, Nik Ezanee menjalani kuarantin secara sukarela setelah menjadi kontak tidak langsung kepada seorang pesakit wabak itu.

Bagaimanapun, kali ini dia diarahkan pihak berkuasa untuk menjalani kuarantin - bermula hari ini sehingga 23 Nov.

Mengesahkan perkara itu, Nik Ezanee berkata dia menjadi kontak rapat seorang OKT (orang kena tuduh) di lokap balai yang disahkan positif Covid-19.

"Saya menguruskan tujuh lokap di bawah bidang kuasa saya termasuk melakukan lawatan. Sudah menjadi rutin harian saya sebelum melangkah masuk ke pejabat dan pulang, termasuk pada hari Sabtu dan Ahad.

"Selain melakukan kawalan dan melaksanakan reman, kesejahteraan OKT juga diambil kira," katanya dalam kenyataan.

Mengulas lanjut, Nik Ezanee berkata dia telah menjalani ujian saringan Covid-19 pagi ini dan diarah kuarantin sementara menunggu keputusan ujian itu.

Pada 12 Oktober, Nik Ezanee dilaporkan menjalani kuarantin kendiri selama 14 hari setelah mempunyai kontak rapat dengan seorang Pegawai Kesihatan Daerah (PKD) yang menjadi kontak rapat dengan seorang individu positif.

Menurut laporan, petugas itu menjadi kontak rapat ketika di asrama pekerja kelab golf Tropicana Golf & Country Resort (TGCR), Petaling Jaya, yang dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD) pada masa itu.

Namun, pada 14 Oktober, Ezanee mengatakan dia akan mengakhiri kuarantin setelah keputusan ujian Covid-19 untuk pegawai tersebut adalah negatif.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS