Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
LTAT akan umum CEO baru
Diterbitkan:  Oct 2, 2020 9:49 PM
Dikemaskini: Oct 3, 2020 2:22 AM

Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) akan menamakan ketua eksekutif barunya untuk menggantikan Nik Amlizan Mohamed yang sudah menamatkan tempoh perkhidmatannya selama dua tahun pada 30 September, 2020.

Pengerusi LTAT, Jeneral (B) Tan Sri Dr Mohd Zahidi Zainuddin berkata, Nik Amlizan yang menyertai LTAT pada 2018 telah memainkan peranan penting dalam transformasi LTAT.

“Mohd Zahidi telah membina asas yang kukuh untuk LTAT berdasarkan struktur organisasi yang mantap dan amalan tadbir urus korporat terbaik. Beliau juga memastikan LTAT berada di landasan yang betul untuk mencapai aspirasi jangka panjangnya untuk menjadi dana pencen bertaraf dunia untuk kepentingan pencarumnya,” katanya dalam satu kenyataan.

Mohd Zahidi mengucapkan terima kasih kepada Nik Amlizan atas sumbangan besarnya bagi tempoh dua tahun ini.

“Kami doakan yang terbaik untuk masa depannya. LTAT akan mengumumkan pengganti Nik Amlizan pada masa yang sesuai,” katanya.

Sementara itu, Lembaga Pengarah LTAT telah memberi kepercayaan kepada Ketua Pegawai Pelaburannya, Mohd Haniz Mohd Nazlan untuk menanggung tugas Ketua Eksekutif dan operasi harian dana pencen itu.

- Bernama


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS