Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Tiada lagi sidang media harian Covid-19 mulai minggu depan

Selepas lebih tiga bulan menjadi perhatian rutin baru orang ramai ketika wabak Covid-19, sidang media Kementerian Kesihatan tidak lagi akan menjadi urusan harian bermula pada minggu depan.

Walaupun begitu, Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah memberi jaminan kementerian akan terus memberikan makluman kepada masyarakat mengenai statistik terkini virus tersebut.

"Dan kita tetap akan menjalankan atau memberi maklumat yang terkini tetapi mungkin minggu depan kita akan jarakkan sidang akhbar.

"Dan saya ucapkan terima kasih kepada semua barisan hadapan media yang telah kerja keras untuk sama-sama menjayakan untuk memutuskan penularan jangkitan Covid-19 di dalam negara," katanya pada sidang media harian di Putrajaya hari ini.

Beliau tidak memberikan perincian mengenai jadual sidang media yang baru. Taklimat Covid-19nya esok akan berjalan seperti biasa.

Seorang pegawai Kementerian Kesihatan kemudian mengesahkan bahawa kemas kini setiap hari akan berterusan dalam bentuk kenyataan akhbar.

Perubahan ini berlaku sejak kes Covid-19 di Malaysia menurun pada beberapa minggu kebelakangan.

Noor Hisham telah mengadakan taklimat Covid-19 melalui siaran langsung pada setiap hari dari 27 Februari.

Sepanjang tempoh itu, sidang media itu pernah 'cuti rehat' sebanyak dua kali, pada 9 Mei dan hari pertama Hari Raya Aidilfitri.

[Baca berita penuh]


Dapatkan maklumat terkini dan perincian berkenaan penularan Covid-19 di Malaysia di laman penjejak ini.

 


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS