Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Air mata iringi majlis perpisahan Dr Wan Azizah
Diterbitkan:  Feb 25, 2020 6:22 PM
Dikemaskini: 11:27 AM

Suasana pilu menyelubungi kakitangan warga kerja Pejabat Timbalan Perdana Menteri (TPM) dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) hari ini, apabila Dr Wan Azizah Wan Ismail datang menziarah mereka untuk mengucapkan selamat tinggal.

Ini susulan pembatalan lantikan jawatannya semalam oleh Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah seiring dengan peletakan jawatan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri.

Ketua Setiausaha Negara Mohd Zuki Ali dalam kenyataan semalam mengumumkan Al Sultan Abdullah, atas nasihat perdana menteri, berkenan membatalkan pelantikan timbalan perdana menteri, menteri, timbalan menteri dan setiausaha politik.

Bekas timbalan perdana menteri dan menteri itu kemudian memuat naik video di laman Facebooknya memaklumkan beliau menyantuni mereka sebelum mengundurkan diri.

"Khidmat dan jasa bakti mereka sepanjang saya menggalas amanah sangat saya hargai," kata Pengerusi Majlis Penasihat PKR itu.

Beliau juga dilihat menitiskan air mata ketika memeluk dan menenangkan kakitangan yang bersedih dengan perpisahan itu.

Dr Wan Azizah berada di Pejabat TPM dari 10.30 pagi hingga 11.20 pagi sebelum beredar ke KPWKM di Presint 4, dan berada di situ antara 11.30 pagi hingga 1 tengah hari.

Menurut seorang pegawai, Dr Wan Azizah turut berpesan kepada kakitangan Pejabat TPM dan KPWKM supaya meneruskan khidmat bakti kepada rakyat serta bekerja dengan jujur dan ikhlas.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS