Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Wee gesa pengundi Tg Piai hantar mesej pada PH
Diterbitkan:  Nov 15, 2019 6:56 PM
Dikemaskini: 10:58 AM

PRK TG PIAI | Presiden MCA, Wee Ka Siong menggesa pengundi Tanjung Piai menggunakan kesempatan pada pillihan raya kecil itu untuk menghantar mesej kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Dalam video yang dimuat naik di laman Facebook beliau lapan jam sebelum tempoh berkempen berakhir tengah malam ini, Wee berkata PH perlu diingatkan mengenai janji-janjinya yang tidak dilaksanakan.

"Kepada warga parlimen Tanjung Piai, inilah satu kesempatan yang cukup baik untuk kita memberi isyarat kepada kerajaan Pakatan Harapan yang telah memerintah satu tahun setengah tetapi banyak pusingan U yang telah dibuat. 

"Manifesto tidak dikotakan. Macam-macam dasar yang telah diperkenalkan kemudian akhirnya ternyata rakyat yang sengsara," katanya.

Sambil menggesa pengundi menyokong calon parti itu Wee Jeck Seng, beliau berkata calon BN itu boleh memainkan peranan untuk memastikan semak dan imbang kepada kerajaan.

“Kita kena memberi satu peluang kepada pembangkang, kita nak suara yang lebih lantang dalam parlimen dan seorang wakil rakyat pembangkang mampu memberikan elemen semak dan imbang di Dewan Rakyat," katanya.

Pada pilihan raya kecil itu, Wee berdepan lawannya dari PH, Karmaine Sardini.

Selain itu beliau juga akan berdepan calon Berjasa, Badhrulhisham Abdul Aziz;  calon Gerakan Wendy Subramanaim serta dua calon bebas Ang Chuan Lock dan Faridah Aryani Abd Ghaffar.

Kempen PRK Tanjung Piai bermula 2 Nov lalu dan hari pengundian ditetapkan esok.

Kerusi parlimen itu dikosongkan berikutan penyandangnya dari Bersatu, Dr Md Farid Md Rafik, meninggal dunia akibat serangan jantung bulan lalu, tiga minggu sebelum menyambut ulangtahun kelahirannya ke-43.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS