Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Surat
SURAT | PRN peluang anak muda Malaysia buat keputusan demi masa depan

Anak muda Malaysia memainkan peranan penting dalam menentukan arah masa depan negara.

Dalam PRN, mereka memiliki peluang unik untuk membuat keputusan yang akan membentuk politik dan sosial Malaysia.

Oleh itu, adalah penting bagi anak muda untuk mengambil kesempatan ini dengan serius dan berpartisipasi secara aktif dalam proses demokratik negara.

Anak muda hari ini hidup dalam dunia yang saling terhubung dan berita serta maklumat mudah didapati dengan hanya beberapa klik jari.

Dengan akses kepada sumber maklumat yang pelbagai, anak muda dapat membentuk pemahaman mereka sendiri tentang masalah-masalah yang dihadapi oleh negara dan mengenal pasti perubahan yang perlu dibuat.

Sudah tentu mereka boleh membuat perbandingan prestasi Kerajaan Perpaduan dan melihat sendiri kelemahan beberapa negeri yang jauh ditinggalkan kemajuan dan kemodenan.

Anak muda Malaysia boleh menyuarakan pendapat mereka mengenai isu-isu yang penting bagi mereka.

Dengan menggunakan platform sosial, mereka boleh mempengaruhi orang lain dan membina kesedaran akan isu-isu yang mereka anggap penting.

Ini adalah peluang penting bagi anak muda untuk membentuk perubahan yang mereka inginkan dan mempengaruhi polisi kerajaan.

Dengan mengundi dan mengambil bahagian dalam PRN, mereka boleh memilih wakil rakyat yang berpihak kepada isu-isu yang mereka anggap penting.

Secara keseluruhannya, anak muda Malaysia mempunyai peluang unik untuk membentuk masa depan negara mereka melalui proses PRN.

Dengan akses kepada maklumat yang meluas, kebebasan berpendapat, dan peluang untuk mengundi, mereka boleh membuat keputusan yang akan memberi impak besar kepada politik dan sosial Malaysia.

Oleh itu, adalah penting bagi anak muda untuk mengambil inisiatif dan menyedari peranan mereka dalam membawa perubahan positif.

Masa depan negara adalah tanggungjawab bersama, dan dengan partisipasi mereka, anak muda Malaysia dapat menjadi agen perubahan yang kuat dan berintegriti.

Dalam tempoh terdekat, PRN untuk enam buah negeri akan berlaku di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Moga anak muda cakna informasi dan pulang mengundi dan membuat keputusan terbaik.


DANIAL AL-RASHID ialah Ketua Pemuda PH Selangor

Tulisan ini tidak semestinya mencerminkan pendirian Malaysiakini


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS