Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Aisha nafi sindir Ketiak Ketipung Bawang Kasih Leona
Diterbitkan:  Apr 19, 2024 12:50 PM
Dikemaskini: 5:17 AM

Penyanyi Aisha Retno menegaskan tindakannya memuat naik parodi kepada lirik salah lagu sendiri bukanlah bertujuan menyindir pempengaruh media sosial, Kasih Iris Leona.

Aisha mengakui dia sedikit pun tidak terasa hati apabila anak pelakon Azhar Sulaiman itu gagal menyanyi lirik lagu Ketipak Ketipung Raya, dendangannya bersama Aziz Harun dengan baik.

“Telatahnya paling comel.

“Hahaha… mana ada perli. Saya menyukai apabila ada orang melakukan sesuatu kepada lagu saya.

“Serius. Sewaktu AJL (Anugerah Juara Lagu) hari itu pun ada orang buat parodi lagu saya, happy gila,” katanya.

Aisha, 23, berkata demikian sebagai respons kepada seorang warganet yang meninggalkan komen di platform media sosialnya.

Kata individu tersebut, Aisha dilihat seolah-olah menyindir tetapi perbuatan itu dilakukan secara bersahaja.

“Dia macam perli secara halus, tapi mendalam maksudnya, siapa yang tidak dapat tangkap maksud itu tidak tahu nak cakap apa lagi dah,” katanya.

Baru-baru ini, klip video memaparkan Leona, 22, menyanyi Ketipak Ketipung Raya hingga salah lirik malah membuatkan ramai berasa terhibur melihat telatahnya.

Aisha kemudian ‘menyambut’ keletah Leona dengan menyanyi versi dipanjangkan Ketipak Ketipung Raya itu bersama iringan piano melalui TikTok dengan menyelitkan lirik “berayalah dengan si bawang, ketiak… ketipung… bawang..”

Hasil kreatif Aisha itu turut dipuji oleh segelintir pihak yang menyifatkan ia adalah parodi lagu raya yang terbaik. Malah Leona juga menyambut baik usikan tersebut dengan memuat naik lagu itu di Instagramnya.

Azhar pula melalui hantaran di Instagram menjelaskan anaknya itu seperti terkena penyakit keturunan yang memerlukan mereka makan ubat dari hari ke hari.

Dia turut meminta agar umum bersabar dengan kerenah “crack” (tidak betul) keluarga Behar (gelaran untuknya).

Walaupun nyanyian tersebut sudah tiada di laman TikTok Leona, klip berkenaan tular malah mengundang komen negatif segelintir pengguna platform berkenaan.

Selain meminta maaf atas kesalahannya, Leona turut membidas mereka yang sering mencari kesilapannya agar mudah menerima jenaka.

“Tidak perlu stress atas kebodohan orang lain. Kalau saya bodoh, ada susahkan hidup awakkah?

“Ya. Sekarang saya dah tahu sebut ’ketipak ketipung’ itu. Relaks, yang marah-marah ini mesti ketiak awak bau busuk.

“Sebab itu awak marah saya nyanyi pasal bawang dengan ketiak yang busuk,” katanya.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS