Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Zahirah: Wanita harus hormati rumah tangga wanita lain
Diterbitkan:  Mar 14, 2024 4:01 PM
Dikemaskini: 8:01 AM

Pelakon Zahirah Macwilson menyelar perbuatan wanita yang tergamak menjadi perosak rumah tangga dan kebahagiaan wanita lain.

Katanya, sebagai seorang isteri, dia amat memahami perasaan seorang wanita yang terpaksa menempuh konflik rumah tangga akibat kehadiran orang ketiga.

“Saya memahami situasi wanita yang terpaksa berdepan kehancuran rumah tangga.

“Wanita di luar sana perlu menghormati wanita lain dan hentikan menormalisasi perilaku tidak bermoral,” katanya di Instagram Stories.

Walaupun tidak mengaitkan hantaran itu dengan mana-mana nama secara khusus, ia dipercayai mempunyai kaitan dengan kontroversi membabitkan rumah tangga pelakon Bella Astillah dan Aliff Aziz.

Aliff dilaporkan ditangkap khalwat dengan pelakon Ruhainies oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dalam sebuah kondominium mewah baru-baru ini.

Susulan itu, Bella atau nama penuhnya Bella Dayang Ara Nabellah Awang Astillah memfailkan perceraian secara fast track (ekspres) susulan tidak tertahan dek beberapa episod kecurangan Aliff.

Aliff yang juga dikenali melalui lagu Sayang Sayang itu sebelum ini pernah dikaitkan dengan pelakon gandingannya seperti Afifah Nasir dan Sophia Albarakbah.

Bagi isteri kepada pelakon Aiman Hakim Ridza itu, tindakan memecah-belahkan sesebuah institusi kekeluargaan juga disifatkan sebagai satu perkara tidak bermoral.

“Lebih-lebih lagi apabila terdapat kanak-kanak yang terlibat,” katanya.

Zahirah dan Aiman mendirikan rumah tangga pada 20 Februari 2020. Hasil perkongsian hidup, pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Isaac Raees yang kini berusia 3 tahun.

Pelakon Bulan dan Pria Terhebat itu sedang menanti kehadiran cahaya mata mereka yang kedua. Usia kandungannya kini sudah mencecah enam bulan.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS