Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Dakwaan fitnah: Saksi lain bakal dipanggil polis
Diterbitkan:  Sep 20, 2023 4:20 PM
Dikemaskini: 8:20 AM

Polis selesai mengambil keterangan daripada penyanyi rap Caprice dan seorang wanita Indonesia, Dita Restu Amanda, bagi membantu siasatan susulan laporan yang dibuat personaliti terkenal Ebit Irawan Ibrahim Lew atau Ebit Lew.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Mohd Fairus Jaafar, berkata keterangan daripada dua individu itu diambil semalam di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di Shah Alam.

"Bagi melengkapkan lagi siasatan, beberapa orang saksi lain akan dipanggil untuk membantu siasatan," katanya dalam kenyataan hari ini.

Terdahulu polis mengesahkan menerima laporan daripada Ebit Lew yang mendakwa dirinya difitnah dalam sebuah video tular di media sosial yang bertajuk The Mondy Tattoo Interview.

Video itu antara lain memaparkan sesi temu ramah Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli dengan Amanda atau dikenali sebagai Mondy Tattoo.

Semalam Timbalan Ketua Polis Selangor S Sasikala Devi dilaporkan berkata pihaknya sudah menerima arahan lanjut bagi menyiasat kes itu.

Dia memaklumkan kes disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS