Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Aina Abdul seimbangkan minat fesyen aneh, perasaan ibu

Penyanyi Aina Abdul berazam untuk mencari keseimbangan di antara fesyen aneh yang digemarinya dan pada masa sama menghormati permintaan ibu agar tidak berlebihan bergaya.

Kata Aina, walaupun fesyen digayakan itu dikecam dia mampu bertahan dengan kekuatan jiwanya.

Namun kata penyanyi Jangan Mati Rasa Itu dia tidak mampu 'melawan' jika hati yang terasa atau terluka itu adalah ibunya sendiri.

“Ibu pernah berkata banyak kali pada saya: 'sudah-sudahlah tu'.

"Saya chill (tenang) saja apabila kena kecam, selalunya saya kuat tapi cemuhan itu sebaliknya memakan hati ibu saya," katanya merujuk kepada wanita yang melahirkannya, Zaini Abdullah.

Tambah Aina, dia yakin segala bakat dan apa yang sedang dinikmatinya ketika ini adalah berkat doa daripada ibu yang dianggap peminat nombor satunya.

“Justeru, saya perlu mencari keseimbangan di situ, namun pada masa sama peminat tak lupa 'DNA' Aina Abdul. Saya yakin ada peminat rindu kalau fesyen saya terlalu ringkas,” katanya lagi.

Aina, 29, turut tidak menafikan ada hari-hari tertentu dia tetap terkesan dengan komen berunsur negatif dan cuba untuk tidak mengulangi sebarang kesilapan.

Dia juga menghargai setiap pandangan sama ada positif atau negatif terutama melibatkan penampilan untuk konsert A Night With Aina Abdul (ANWAA) 3.0 yang bakal berlangsung di Axiata Arena, 18 Nov ini.

“Saya penat sebenarnya asyik kena kecam, ada hari, kita kena terima komen-komen itu. Saya percaya setiap orang pun ada pandangan masing-masing.

“Busana pada konsert itu nanti taklah begitu aneh agar ia tak mengganggu nyanyian.

“Saya juga sudah meminta penata rias, Abu, untuk menghasilkan penampilan yang membuatkan saya kelihatan cantik saja, mungkin persalinan yang akan diperbanyakkan,” ujarnya.

Pihak penganjur, Yayasan Prihatin Nasional dan Aina menyasarkan sebanyak 10,000 penonton bakal hadir ke konsert ANWAA 3.0 itu.

Penyanyi Sumpah akan mendendangkan 33 lagu termasuk medley bertemakan gabungan genre moden serta irama klasik dengan iringan pemuzik orkestra profesional dan band bawah pimpinan Mac Chew.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS