Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Fazley dapat 'lamaran' dari parti politik setiap kali PRU

Penyanyi dan cef selebriti Fazley Yaakob bertekad untuk enggan membabitkan diri dalam mana-mana parti politik meskipun tawaran itu muncul berulang-ulang setiap kali pilihan raya umum (PRU) menghampiri.

Menurut Fazley, setiap kali pintu parti politik dibuka luas untuknya, setiap kali itu jugalah dia menolak Alasannya, penyanyi Seribu Kemaafan itu yakin dunia politik bukanlah bidangnya.

Katanya selain ditawarkan tempat untuk aktif berpolitik, dia juga dihampiri untuk membantu mempromosi sesebuah parti menjelang PRU.

“Sekarang jawapan saya adalah tidak, tak kira sama ada untuk saya menyertai parti atau pun sekadar menyokong serta membantu dari segi promosi.

“Jawapan saya tak berubah dari dulu hingga kini, kecualilah jika negara ini memerlukan saya dalam bentuk begitu, itupun saya perlu berfikir 100 kali sebelum membuat keputusan,” katanya.

Fazley yang turut dikenali dengan lagu Asmara Ini menambah, tawaran yang datang daripada beberapa parti berbeza itu mungkin disebabkan latar belakang anggota keluarganya yang juga pernah menceburi bidang itu sebelum ini.

“Allahyarham bapa saya Yaakob Mohamad pernah bekerja sebagai setiausaha kerja BN.

“Atau mungkin juga sebab saya seorang yang biasa berpidato di depan khalayak suatu ketika dulu,” katanya ketika ditemui pada majlis borak santai bersama media di Suka Sucre Bistro, Hartamas, Kuala Lumpur hari ini.

Walaupun tidak menceburkan diri dalam mana-mana parti politik, pemilik nama penuh Ahmad Fadzli Yaakob itu berkata, dia tetap boleh menyumbang kepada masyarakat mengikut cara yang dikehendakinya.

Menurut Fazley, dia boleh menerima undangan daripada parti politik tetapi ia hanya terhad kepada ceramah motivasi yang menyentuh bidang kulinari.

“Setiap kali dijemput ke jamuan politik misalnya saya akan beri ceramah motivasi yang tak menyentuh langsung mengenai politik,” katanya.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS