Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Benarlah dunia semakin uzur, kata Erra Fazira
Diterbitkan:  Dec 19, 2022 4:35 PM
Dikemaskini: 8:35 AM

Susulan beberapa bencana alam yang melanda negara ini, pelakon dan penyanyi terkenal, Erra Fazira menggesa orang ramai meningkatkan kesedaran terhadap alam sekitar dengan memulihkan semula ekosistem sedia ada.

Erra berkata, sudah tiba masanya negara ini mencari jalan penyelesaian melalui pendekatan yang berupaya meringankan beban bumi yang semakin “memberontak”.

“Sejak kebelakangan ini, macam-macam kejadian berlaku di sekeliling kita. Ia berlaku bukan saja di Malaysia, malah seluruh dunia. Bencana demi bencana, benarlah dunia semakin uzur.

“Bukan manusia saja bisa (boleh) tenat, dunia juga menghadapi proses yang sama. Tiba masanya kita tingkatkan kesedaran, perbetulkan ekosistem yang memudaratkan.

“Sama ada melalui jangka masa pendek mahupun panjang. Kita cari penyelesaian dan gunakan segala bentuk pendekatan. Insya-Allah, kita masih boleh berubah,” katanya di Instagram.

Erra, 48, pada masa sama mengingatkan, dalam berikhtiar untuk mencapai perubahan itu, rakyat negara ini jangan berhenti berusaha dan berdoa.

“Moga Allah lindungi kita semua. Jom ubah demi kebaikan,” katanya.

Erra juga mengucapkan takziah buat keluarga mangsa tragedi tanah runtuh di Batang Kali Genting Highlands, Pahang dan mereka yang terjejas akibat banjir di seluruh negara.

“Salam takziah kepada keluarga mangsa tanah runtuh Batang Kali serta mereka yang terjejas akibat banjir di seluruh negara.

“Semoga anda diberi kekuatan dan kesabaran.. Moga musibah ini diganti dengan kebaikan serta rahmat Allah. Amin,” katanya.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS