Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan
Bob nafi Siti, Hael beri tekanan bawa Anta Permana

Bob Yusof berkata dia tidak akan mempersembahkan Anta Permana dengan sambil lewa, setelah mendapat 'lampu hijau' daripada penyanyi asal, Siti Nurhaliza untuk membawa lagu itu mengikut versi sendiri di Anugerah Juara Lagu ke-34 (AJL34) nanti.

Bob, yang diberi kepercayaan membawa lagu itu, berkata Siti atau komposernya Hael Husaini tidak memberi tekanan melampau kepadanya agar mengikut citarasa mereka sepenuhnya dalam persembahannya.

“Lagu itu tetap kepunyaan mereka, sekalipun bagi pelepasan 100 peratus, saya masih ingin tahu apa kehendak Siti dan komposer bagi membawa Anta Permana dengan sebaik mungkin.

“Ini bukan hal yang merimaskan tapi memang proses yang diingini sebab saya menggalas lagu orang, justeru kenalah bertanya kepada kedua-dua pihak,” katanya.

Pemilik nama asal Yusrizan Usop itu juga berkata tidaklah terlalu sukar untuknya merealisasikan kehendak Siti mahupun Hael dalam 'mewarnai' Anta Permana.

“Mereka tak letak (syarat dan permintaan) macam-macam. Bagi saya tak susah cuma terasa beban nak bawa lagu itu sebab Siti penyanyi nombor satu negara,” katanya lagi.

Bob berkata demikian ketika ditemui pada sidang media AJL34 yang berlangsung di Kuala Lumpur semalam.

Bertemakan Warna-Warna Suara, acara kemuncak AJL34 dijadual berlangsung di Axiata Arena, Bukit Jalil pada 9 Februari ini.

Pada pusingan separuh akhir Muzik-Muzik 34, persembahan Bob mengundang perhatian umum. Selain menerima pujian, ada juga segelintir pihak yang tidak menyukai nyanyian bekas peserta Akademi Fantasia musim kedua itu.

Antaranya ada yang mengatakan aksinya seolah-oleh bersifat keperempuanan dengan gaya tangan yang terlalu melentik.

Bagaimanapun Bob berkata dia tidak ambil hati apatah lagi melatah dengan kritikan yang dilontarkan.

“Itu persembahan saya. Apabila berada di atas pentas, saya nak jadi diri sendiri. Jika ada daripada mereka yang anggap saya lembut atau lentik, itu cuma persepsi dan terpulang pada mereka.

“Sebaliknya, jika ada daripada komen itu yang boleh membawa penambahbaikan, saya terima dan perbaiki diri,” katanya lagi.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS