Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Projek Kingmaker Allianz Life untuk melahirkan generasi ejen professional yang baharu
Diterbitkan:  Oct 9, 2024 9:59 AM
Dikemaskini: 1:59 AM

Kuala Lumpur, 8 Oktober 2024 – Allianz Life Insurance Malaysia Berhad (Allianz Life) menetapkan piawaian baharu dalam industri insurans hayat dengan projek Kingmaker baharunya, yang direka untuk meningkatkan Syarikat itu menjadi penanggung insurans terbaik dalam kelas di Malaysia. 

Projek Kingmaker adalah nadi strategi Allianz Life untuk mengambil langkah seterusnya dalam memupuk generasi baharu ejen profesional, dengan sasaran untuk menggandakan prestasi perniagaan keseluruhan dalam tempoh lima tahun akan datang. Ejen-ejen ini bukan sahaja akan memberikan pengalaman pelanggan yang tiada tandingan tetapi juga memainkan peranan penting dalam menjamin masa depan rakyat Malaysia. 

Allianz Life menyediakan Allianz Life Changer dengan latihan dan sokongan di peringkat atasan, memperkasakan mereka untuk cemerlang dalam peranan mereka. Ini termasuk latihan khusus seperti Pinnacle Excellence Programme dengan INSEAD, Allianz Masterclass dengan Sandro Forte dan Kinder Brothers International Professional Patterns of Leadership, antara lain.

“Projek Kingmaker juga menekankan pelaburan besar dalam alat dan sistem digital. Penambahbaikan seperti Allianz 360 untuk ejen dan MyAllianz untuk pelanggan direka untuk memudahkan interaksi yang lebih tepat pada masanya, bermakna dan menarik, akhirnya meningkatkan kepuasan pelanggan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Life, Charles Ong, sambil menambah bahawa “Inisiatif Kingmaker menangani kebimbangan yang disuarakan oleh ejen dan pelanggan kami.”

“Di Allianz Life, pelanggan kami adalah pusat kepada semua yang kami lakukan. Kami komited untuk menempuhi halangan, meningkatkan perhatian kami, dan menyampaikan perkhidmatan yang luar biasa. Kami percaya bahawa untuk mencapai ini memerlukan peningkatan profesionalisme dan kepakaran ejen kami.” 

Di samping itu, Allianz Life memberi tumpuan kepada membangunkan produk mampan yang memenuhi pelbagai peringkat kehidupan. Tawaran seperti Allianz EverLink Plus dan Allianz EverLink Signature menyediakan perlindungan perlindungan yang tinggi untuk memenuhi keperluan yang berbeza termasuklah perancangan harta pusaka.

Mengukuhkan lagi komitmennya, Allianz Life telah bekerjasama dengan Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad di bawah kempen One Allianz, yang menawarkan pelanggan One Allianz dengan manfaat eksklusif untuk pembelian produk yang layak. 

Allianz Life juga menyediakan individu dengan pilihan yang lebih selamat dan menarik untuk memasuki industri insurans hayat, dengan inisiatif seperti Allianz C.E.O. Programme. Ia adalah program 24 bulan yang direka khas untuk mempercepatkan pertumbuhan dan laluan kepada kejayaan sebagai Allianz Life Changer terbaik dalam kelasnya, dengan sokongan kewangan bulanan sehingga RM12,000. 

“Apabila anda menyertai Allianz Life Changer, anda bukan sahaja memulakan sebuah pekerjaan – anda memulakan kerjaya yang memperkasakan anda untuk menyampaikan perkhidmatan yang diperibadikan dan memberi kesan kepada setiap pelanggan,” tambah Charles. 

Menjadi seorang Allianz Life Changer bermakna menyertai komuniti profesional yang bersemangat dan menjadi sebahagian daripada rangkaian global yang menghargai inovasi, integriti dan kepentingan keselamatan kewangan. 

Mencerminkan komitmen kukuh Syarikat terhadap ketetapan pekerjaan dan pertumbuhan kerjaya, Allianz Life mencapai peningkatan luar biasa 51.9% dalam pengambilan pada 2023. Bilangan ejen baharu meningkat daripada 1,417 pada 31 Disember 2022 kepada 2,152 menjelang akhir tahun lepas, menjadikan jumlah keseluruhan bilangan ejen kepada 5,971. 

Untuk butiran lanjut tentang Allianz Life Changer, lawati Allianz Life Changer - Allianz Malaysia.


Kandungan ini disediakan oleh Allianz Malaysia Berhad.

Pandangan yang dinyatakan di sini adalah pandangan penulis/penyumbang dan tidak semestinya mewakili pandangan Malaysiakini.

Berminat untuk mendapatkan kenyataan akhbar, wawancara eksklusif atau artikel kandungan berjenama anda di Malaysiakini? Untuk maklumat lanjut, hubungi [email protected] atau [email protected]


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

ADS