Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Pengumuman
Allianz Malaysia menyertai Konvoi #Rasuah Busters; meneruskan perjuangan menolak rasuah
Diterbitkan:  Dec 13, 2021 2:21 PM
Dikemaskini: 6:21 AM

Allianz Malaysia Berhad (Allianz Malaysia) menyertai Konvoi #Rasuah Busters di mana gerakan Rasuah Busters memulakan kempen di seluruh negara untuk memperkasa amalan tolak rasuah di kalangan masyarakat tempatan.

Rasuah Busters, yang diketuai oleh Pengerusi Kumpulan Media Karangkraf, Datuk Hussamuddin Yaacub, mendapat momentum yang baik sejak dilancarkan pada 29 Januari 2021. Sejak itu, ahli gabungannya telah berkembang daripada 25 kepada 400 ahli, dengan Allianz Malaysia menjadi satu-satunya syarikat insurans yang menyertai pergerakan itu.

Konvoi #Rasuah Busters akan berada di pelbagai lokasi di Selangor (9-12 Disember); Negeri Sembilan (23-24 Disember); Melaka (25-26 Disember); Johor (6-8 Januari); Perak (20-23 Januari); Kedah (3-6 Februari); Perlis (17-18 Februari); Pulau Pinang (19-20 Februari); Pahang (3-4 Mac); Terengganu (5-6 Mac); dan Kelantan (30-31 Mac).

Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Malaysia Zakri Khir berkata kerjasama terkini dengan Rasuah Busters tersebut merupakan sebuah lembaran baharu yang menarik kerana Syarikat ingin mengekalkan ikrar #RasuahBusters. Kami anti rasuah yang dilancarkan pada April 2022.

“Prinsip ketelusan, integriti dan bertanggungjawab tidak boleh dihasilkan dalam sekelip mata. Bagi Allianz Malaysia, fasa pertama pergerakan Rasuah Buster kami adalah untuk memastikan kakitangan dan pelanggan kami menyertai pergerakan itu. Sejak itu, kami telah menjenamakan trak tunda Allianz Road Ranger kami dengan logo Rasuah Busters, memasukkan ikrar dalam dokumentasi kesedaran kami, dan kami terus memberikan pelekat kereta dengan ikrar #RasuahBusters. Kami anti rasuah kepada pelanggan insurans motor kami,” kata Zakri.

“Konvoi #Rasuah Busters adalah langkah untuk memasuki fasa kedua untuk kami, dan kami tidak sabar untuk menyertai jejak kempen yang menggalakkan rakyat Malaysia untuk menolak semua bentuk rasuah dan memperkasakan mereka untuk menuntut pertanggungjawaban yang lebih besar daripada mereka yang mempunyai kuasa. Jadi, kami sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada ini,” tambah Zakri.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Rasuah Busters, lawati rasuahbusters.com atau halaman sosial Kumpulan di Facebook, Instagram dan Twitter dan gunakan hashtag #RasuahBusters untuk menjejaki aktiviti anti rasuah.

Untuk membuat laporan salah laku, amalan rasuah, atau aduan, hubungi 019-668 0920. Untuk memulakan gerakan Rasuah Buster anda sendiri, daftar di https://bit.ly/3ctmxSy . Untuk menjadi sukarelawan dengan Rasuah Busters, hubungi 019-382 3635 (melalui WhatsApp).


Kandungan ini disediakan oleh Allianz Malaysia Berhad.

Berminat untuk menyiarkan pengumuman anda di Malaysiakini? Hubungi kami di [email protected] atau WhatsApp di talian +60 17-323 0707 untuk sebarang pertanyaan.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

ADS