Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

BN sebagai parti pemerintah nampaknya akan memulakan kempen untuk pilihan raya umum ke-13 dengan menggunakan acara rasmi kerajaan untuk mendapatkan sokongan.

Sebagai contoh, dalam lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di beberapa kawasan terpilih di Selangor jelas menunjukkan usaha meraih sokongan bagi merampas kembali negeri itu daripada penguasaan Pakatan Rakyat.

NONE Dalam pertemuan di kawasan perbandaran Ampang, Muhyiddin berkata BN patut menjadi pilihan utama memandangkan parti itu mendahulukan kepentingan rakyat.

Katanya, walaupun rakyat boleh memilih pihak mana pun yang dirasakan sesuai, selama 54 tahun BN memberikan bantuan kepada yang memerlukan.

Sehubungan itu, tambahnya, menjelang pilihan raya, rakyat perlu mengambil kira bahawa kerajaan pimpinan BN menggutamakan mereka.

Bercakap kepada kira-kira 500 hadirin di sebuah sekolah di Lembah Jaya, Muhyiddin juga memberitahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lama lagi akan membuat pengumuman berhubung dasar baru yang akan membantu orang ramai menangani inflasi.

Lebih ketara ialah ucapan oleh menteri pertanian dan asas tadi, yang juga timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Selangor, Datuk Noh Omar.

"Kita perlukan sekurang-kurangnya 30 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor untuk mengambil alih kerajaan negeri (dan) kita hanya ada 21 kerusi," katanya.

Sementara itu Bernama memetik Muhyiddin berkata, BN telah mengenalpasti sembilan kerusi DUN di Selangor yang berpotensi untuk dirampas kembali pada pilihan raya Umum ke-13 bagi membolehkan BN kembali menerajui negeri itu.

   

Katanya, walaupun BN mungkin menghadapi tentangan hebat daripada parti pembangkang, namun jika ada usaha gigih dan kerjasama daripada semua parti komponen, ia bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai.

NONE "BN memerlukan sekurang-kurangnya 30 kerusi DUN untuk membolehkan kita memerintah semula di Selangor, sekarang kita kekurangan sembilan kerusi. Strategi sudah mula diatur untuk menebus kembali sembilan kawasan DUN berkenaan untuk memastikan kita mendapat semula Selangor.

   

"Ini matlamat BN di peringkat pusat dan negeri dan ia suatu pertempuran yang sengit kerana kita sedar tentunya pembangkang tidak akan mudah menyerah kalah," katanya.

Bagaimanapun , ketika ditanya dalam sidang media kemudiannya jika ianya sesuai untuk menyampaikan ucapan politik dalam dewan sekolah, Muhyiddin menjawab ianya adalah perkara "biasa".

"Ia tidak salah. Ia bukan masa kempen pilihan raya , dan ucapan saya ialah mengenai dasar kerajaan, dan kerajaan hari ini adalah BN," katanya.

[Baca berita penuh]

 

ADS