Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
'Tolak pemimpin bermukah'
Diterbitkan:  Mar 26, 2010 7:03 PM
Dikemaskini: 11:37 AM

Sekumpulan wanita yang menggelarkan diri mereka 'No Adulterous President' (NAP) hari ini mengadakan serangan aneh terhadap “pemimpin bermukah”, dipercayai ditujukan kepada bekas timbalan MCA, Datuk Chua Soi Lek.

Kumpulan tersebut berkumpul di sebuah restoran di ibu negara dengan memakai topi daripada kad manila, berpakaian hitam dan penutup mulut dengan kertas bertulis: "No adulterous leader' (tidak kepada pemimpin bermukah).

no adulterous president group protest 260310 03 Mereka juga memegang poster bertulis:  “If we get an adulterous leader, we lose dignity' (sekiranya mendapat pemimpin bermukah, kita kehilangan maruah) dan "We want clean leaders" (kami mahu pemimpin yang bersih).

Tanpa menyebutkan nama secara langsung, jurucakap NAP Rachel Tan berkata: "Pemimpin tanpa watak moral dan tewas pada godaan nafsu amat dibimbangi dan dipersoalkan".

"Kami mahu pemimpin yang mempunyai reputasi yang bersih, moral yang baik dan personaliti yang menjadi  teladan, sebagai tambahan terhadap ciri-ciri pemimpin yang baik," katanya.

Menjelaskan sebab mereka menutup mulut, kumpulan tersebut mengaku mewakili isteri kepada pasangan yang bermukah, yang menderita dalam diam.

Topi hijau adalah simbol penzinaan, sementara pakaian hitam sebagai lambang penderitaan, tambah mereka.

[Baca berita penuh]

ADS