Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Pengerusi GERAK letak jawatan, mungkin sertai PKR
Diterbitkan:  Jan 23, 2010 9:14 PM
Dikemaskini: 1:23 PM

Gerakan Rakyat Integriti dan Anti Korupsi (GERAK Malaysia) mengumumkan peletakan jawatan pengerusinya, Mohd Nazree Mohd Yunus berkuatkuasa serta merta hari ini untuk menyertai bidang politik.

universiti students higher education ministry memo 160307 nazree mohd yunus

Keputusan ini dibuat setelah perbincangan dibuat bersama ahli majlis tertinggi GERAK Malaysia dan merupakan keputusan Mohd Nazri sendiri.

"Beliau telah memaklumkan kepada majlis tertinggi dan sukarelawan Gerak dalam siri-siri pertemuan bersama mereka berkaitan hasratnya untuk meletak jawatan bagi menyertai politik.

"Ia bertujuan supaya supaya Gerak Malaysia terus kekal sebagai badan bebas, neutral dan non-partisan dalam usaha badan ini berjuang membudayakan integriti dan anti korupsi," kata kenyataan sekretariat GERAK.

Sementara itu, Mohd Nazri disebut-sebut akan menyertai PKR.

Pemuda PKR pula mengumumkan akan mengadakan sidang akhbar khas esok, yang besar kemungkinan akan mengumumkan penyertaan Mohd Nazree dalam PKR.

Nazree sebelum ini pernah membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung agihan lembu korban di kawasan parlimennya di Bandar Tun Razak sewaktu Hari Raya Korban.

[Baca berita penuh]

 

 

 

ADS